Marime: 3 - 5 ani
Durata de livrare: 1
ALFABETAR ComPlet Produsul - ALFABETAR este destinat elevilor care isi doresc sa invete usor sa scrie sis a citeasca in Clasa I CARIOCILE MAGICE colorate fac minuniatunci cand conturezi literele alfabetarului!
ALFABETARul a fost conceput astfel încât să fie
1) uşor de manevrat;
2) uşor de transportat ;
3) usor de dezinfectat;
4) să permită scrierea rapidă a cuvintelor .
Recomandare pedagogica:
Va recomandam cu caldura folosirea ALFABETARului impreuna cu plansa 0-31 pentru o EFICIENTA SPORITA. Setul ALFABETAR plansa poate imbunatati sensibil capacitatea de cognitive a copilului Dvs .
Folositi in metoda de predare principiul NumLit : alaturarea activa intre litera si numarul correspondent din alfabet permite copilului sa descopere sis a invete prin joc notiuni de matematica si comunicare.
Testimonial parinte, Iasi:
“Ca sa verific daca citește mecanic sau conștient, am decis sa-i scriu cate un cuvânt pe alfabetar (Alfabetarele NumLiT) si el sa-l citească. La un moment dat...ma întreaba: “mai durează mult?”. Ii răspund ca-l caut pe “S”, la care primesc răspunsul “cauta-l la 22”! Am ramas fara cuvinte! Nici nu observasem numerele! Si asta dupa doar trei zile de cand au primit alfabetarele! “
Dimensiuni Alfabetar :
24 cm x 8 cm (închis) 24 xm x 19 cm (deschis)
Materiale incluse in ALFABETAR :
• carton,
• polipropilena,
• arc metalic
Setul ALFABETAR scolar cuprinde :
• 7 grupe a câte 32 de jetoane cu litere in oglinda Litera de tipar si litera de mana semne ortografice . . -, ? ! prinse în arc metalic, care sunt astfel tipărite încât cuvântul să apară în oglindă, scris cu litere mici şi cu litere mari de tipar.
• Tabel NumLit pe interiorul coperţii - are rol de orientare a elevului. El afişează literele alfabetului (vocale-mov, consoane-portocalii) şi poziţia acestora în alfabet. Astfel, elevii scriu uşor orice cuvânt ajutaţi de numărul de ordine al fiecărei litere, conform principiului NumLit .
Cateva exerciţii / jocuri, pentru predare integrată, care pot fi dezvoltate cu alfabetarul în clasa pregatitoare
1. Ce număr are? – se pronunţă o literă şi copiii identifică numărul asociat ei
2. Ce literă este? – se spune un număr şi copiii identifică litera corespunzătoare acestuia
3. Cum scriu corect? - scrierea corectă a substantivelor proprii;
4. Citeşte cuvântul nou! - observarea modificărilor aduse unui cuvânt prin: articulare, schimbarea unei litere;
5. scrierea cuvintelor cu litere sau silabe date;
6. despartirea unui cuvant in silabe
7. Formaţi o propoziţie! - alcătuirea de propoziţii prin scrierea cuvintelor în echipe;
8. identificarea şirului numeric al cuvântului folosind numerele date în chenarele de jos ale taloanelor cu litere;
9. organizarea sirului numeric – crescator / descrescator
10. exerciţii de ... pornind de la şirul numeric al cuvântului;
a. numeraţie
b. adunari si scaderi
11. Cine sunt vecinii?
1. ---- se spune un număr şi copiii identifică vecinii acestuia folosind coperta 2 a alfabetarului (fig. 2);
2. ---- se spune o literă şi copiii identifică numărul casociat cifrei și stabilesc vecinii acestuia folosind coperta 2 a alfabetarului (fig. 2);
4) Adunăm Litere - identificăm literele învățate, le scriem în caiete împreună cu corespondentul numeric și formăm șiruri crescătoare, descrescătoare, adunări și scăderi cu sau fără trecere peste ordin;
5) Cuvinte în concentrul dat - folosim litere de la începutul, mijlocul sau finalul alfabetului pentru a ne încadra în specificațiile programei!
12. Mesajul secret – se dă copiiilor un şir de numere cu ajutorul cărora ei pot afla mesajul transmis ( exemplu: 12, 17, 27,1,25,2-19,21,1,17-13,18,1,5,2=Învaţă prin joacă. )
13. Formarea de cuvinte pornind de la un numar/ interval numeric
Metoda NumLit asigură, prin JOC , echilibrul dintre emisferele cerebrale și îi permite copilului să învățe ușor .
Materiale ajutătoare in procesul didactic;
1. alfabetar magnetic pentru tablă cu 8 sau 9 seturi de litere
2. planșele cu ștergere uscată pentru elev și pentru tablă magnetică
3. caiete cu liniaturi speciale integrate.
4. planșele Tabla adunării și Tabla scaderii
5. Planșa 0-31 sau SMART 31
Prin folosirea individuala alfabetarului se vor atinge obiective importante pentru vârsta şcolară mică:
1. formarea deprinderilor de scris-citit;
2. vizualizarea, cunoașterea și înțelegerea literelor de tipar mari și mici
3. scrierea în oglindă cu litere mari, respectiv litere mici de tipar, a aceluiaşi cuvânt;
4. scrierea diferenţiată a substantivelor (comune, proprii) deoarece prima coloană de litere are litere mari de tipar pe ambele feţe ale jetoanelor;
5. realizarea interdisciplinarităţii prin asocierea literei cu un număr (util în identificarea poziţiei literei în şirul de jetoane);
6. observarea modificărilor aduse unui cuvânt prin schimbarea/adăugarea unei litere.
Culoare: Initiala